25 Nisan 2011 Pazartesi

Benim ''Çorak Yer''im

 Düzenlemek epeyce uzun sürdü,canıma okundu desem yalan da olmaz hani ama sonuç olarak gayet  içime sinen bir şey çıktı ortaya ki ben kolay kolay içime sindiremem her şeyi,özellikle de seçim opsiyonu benim elimde olan şeylerde... Neden mi bahsediyorum?¿... Bloğumun yeni adından,şeklinden,görüntüsünden tabi ki. Aslında çok uzun zamandır aklımdaydı bi yenilik yapmak ilki içime sinmemişti,havada kaldı sanki benimseyemedim bir sebepten işte ama şimdi ki yeni ismiyle ve yeni şekliyle çok hoşuma gitti,hem bir renk, bir ağırlık,bir duruş geldi ve burası beni anlatacaksa bunlar benim için önemli şeylerdir öyle alelade bir şey olamaz ya da olamazdı diyelim,oldurduk çünkü  :) Bloğun adını koyalı epey oluyor aslında, 3-4 hafta önce İskenderun'da D&N'da Stephen King kitaplarını karıştırırken ortaokul zamanlarımda okuduğum ''o'' 'yu tekrar elime aldığımdan itibaren. King'in beni en çok etkileyen kitaplarından biriydi. Konusu,korkusu vs. her şey bir yana romandaki sıkı arkadaşlıktan da çok etkilenmiştim,özenmiştim hatta,ölümüne birbirlerinin arkalarını kollayan arkadaşlar. İşte bu arkadaşların oyun vs. vs. amaçlı toplandıkları bir yer vardı ''Çorak Yer'' diye. O zamanlar hayalimde nasıl canlandırırdım hatırlamıyorum ama o kadar etkilenmişim ki işte o gün o kitapçı da ilk açtığım sayfada Çorak Yer başlığını görünce sanki zaman makinasına atlayıp geçmişe gittim,karşımda bir yere korkudan büzülerek oturmuş,endişeli gözlerle kitabın satırlarını takip eden o çocuk belirdi,o heyecanı,o korkuyu ve o hayranlığı benimle paylaştı sanki,o an sadece o Çorak Yer başlığı ile,sadece o iki kelime ile ve o anda kafamda erteleyip durduğum bloğuma isim bulma arayışı sona erdi...
 
 Çorak : Kurak,kısır,verimsiz,düzensiz demek,hepsi olumsuz ibareler yani. Kimse bir şeyler paylaştığı yere verimsiz,kısır vs. demek istemez heralde (benden başka:) ama kelimenin içinde sanki biraz da hüzün var gibi,var yani öyle bir yanı beni kendine çeken ve bence hüznün olduğu yerde acı vardır,acının olduğu yerde yaşanmışlık,yaşanmışlık da tecrübe,tecrübede de bilgi vardır. O zaman da ikinci bir sebep olarak bu isim bloğumun ismi olur mu ?¿ Evet olur. :)

 Şu canıma okundu sitemimin sebebiyse,yine benim hiç bir şeyi beğenememezliğimden... Ama başkalarının paylaşımlarıyla,ip uçlarıyla,araştıra araştıra ve en sonunda deneme yanılma yöntemiyle hallettim bu takıntımı da. Görseller filan basitti ama post alanını şeffaflaştırmak harbiden canıma okudu :) html codu deryalarında battım çıktım,vazgeçtim sonra tekrar karar verdim yapıcam diye ve becerdim Hellyeah! diyerekten. :P

 Şimdi içime sinen,şimdilik az da olsa beni ucundan kıyısından anlatan bir bloğum var umarım harcadığım zamana ve emeğime sahip çıkıp,boş,virane,bakımsız bırakmaz sık sık gelirim buralara... Ama ama ama gelmesem de bak ismine burası çorak yer benim ''Çorak Yer''im... (Evet evet çok güzel isim oldu içime sindi en azından,çok güze... ... ...çok...)

Hiç yorum yok: